10 lépés, hogyan váljunk munkahelyünkön nélkülözhetetlenné!

10 lépés, hogyan váljunk munkahelyünkön nélkülözhetetlenné! A jelenlegi recesszió idején mindennaposak az elbocsátások, időnkét pedig nagyszámú leépítések is előfordulnak. Ilyen körülmények között, ha sikerül elkerülnünk, hogy minket is szélnek eresszenek, akkor már a szerencsések közé sorolhatjuk magunkat. Pórul járt barátainkkal, ismerőseinkkel ellentétben, nekünk nem kell például állás ügyben munkaügyi központba járnunk és nem kell azon izgulnunk, hogy kikapcsolják-e kábeltévénket egyik napról a másikra.

Ám ahelyett, hogy elkényelmesednénk, inkább gondolkozzunk el azon, hogy cégünknél, hogyan tehetnénk magunkat nélkülözhetetlenné.

A jó hír az, hogy sokat tehetünk annak érdekében, hogy beton biztossá váljon helyzetünk. Ha jól tesszük dolgunkat, jutalomként akár még előléptetésben is részesülhetünk!

Amennyiben azt szeretnénk, hogy mi legyünk az utolsó személy, akitől felettesünk adott esetben megválna, akkor fogadjuk meg az alábbi tanácsokat!

1. Javaslatainkat, ötleteinket osszuk meg a menedzsmenttel!

Briliáns ötletünk van arról, hogyan tehető a vállalati működés költséghatékonyabbá? Terjesszük azt a menedzsment elé!

Előfordulhat, hogy nem fogják azonnal elfogadni tervünket, de erőfeszítéseinket bizonyosan értékelik majd.

2. Legyünk optimisták!

Senki sem kíván olyan személlyel együtt dolgozni, aki pesszimista és rossz hangulatot kelt a cégen belül. Rossz hírekből bőven van és senki sem kíváncsi rájuk.

Ahelyett, hogy panaszkodnánk a jelenlegi helyzet miatt, inkább legyünk pozitívak és elhivatottak cégünk felé. Fókuszáljunk arra, hogy milyen módon tudnánk pozitív hatást gyakorolni a vállalat jövőjére. Osszuk meg a jó híreket kollégáinkkal és dobjunk be 1-2 viccet a megfelelő időpontban.

3. Túlórázzunk, ha a feladatok azt megkövetelik!

Ez nem azt jelenti, hogy éjfélig bent kell maradnunk az irodában, csupán azt, hogy készüljünk fel némi túlórázásra, ha a feladatokat határidőre kell befejeznünk.

Érdemes lehet reggel 15 perccel hamarabb bejönnünk az irodába, hogy összeszedjük magunkat mielőtt a tényleges munka megkezdődik.

4. Legyünk a cég vezéregyéniségei! <

Lehet, hogy nem menedzseri pozícióban végezzük munkánkat, de ez nem azt jelenti, hogy nem válhatunk a cégen belül vezéregyéniséggé. Ehhez, azonban meg kell értenünk a vállalat céljait, az ahhoz vezető utat és a munkatársaink problémáit. Minden cégnek szüksége van vezetőkre, akik megszabják azt az irányt, amely a cég felvirágoztatásához vezethet, konkrét vállalati terveik révén pedig megvalósítják elméleti elképzeléseiket. Amennyiben vezetői alkatnak tartjuk magunkat itt az idő kilépnünk saját árnyékunkból és megmutatni valódi képességeinket mindenki számára.

5. Maradjunk ki a munkahelyi pletykákból! <

A munkahelyi pletyka gyorsan terjed, nem is gondolnánk mennyire. A legjobb, ha távol tartjuk magunkat a különböző pletykáktól és nem keveredünk bele. Előfordulhat, hogy valamelyik kollégánk ragaszkodik hozzá, hogy megosszon velünk egy pletykát, ilyen esetben óvjuk meg magunkat a később felmerülő kényes szituációktól, és ne adjuk azt tovább.

6. Bővítsük szaktudásunkat! <

Amennyiben rászánjuk az időt arra, hogy tovább bővítsük szaktudásunkat még értékesebbé válhatunk cégünk számára. Bármilyen szektorban is dolgozunk, mindig van lehetőségünk a továbbfejlődésre. Ha nem engedhetjük meg magunknak, hogy elmenjünk valamilyen tanfolyamra, vegyünk egy könyvet vagy olvassunk el egy online tutorialt.

Ha úgy gondoljuk, hogy már mesteri szinten elsajátítottuk az adott készséget, felajánlhatjuk csapatunknak, hogy egy workshop formájában megosztjuk velük az adott szaktudást. Az ilyen lépések segíthetnek abban, hogy a cégen belül egy idő után vezéregyéniséggé váljunk.

7. Legyünk jó csapatjátékosok!

A jó csapatmunka, a hatékony együttműködés sok esetben a siker záloga. Helyezzük tehát figyelmen kívül az egyes kollégákkal való problémáinkat és inkább arra törekedjünk, hogy a közös munkát hatékonyan végezzük el. Nemcsak a cég jövője, hanem saját jövőnk is ezen múlhat.

8. Hasznosan töltsük el a munkaidőt!

Amennyiben azt gondoljuk, hogy főnökünk nem veszi észre, hogy állandóan a Facebookon vagy a Twitteren lógunk akkor, nagyon tévedünk. Felettesünk sokszor jobban figyel ezen dolgokra, mint, azt gondolnánk.

Munkahelytől függően időnként (például ebédszünetben) megengedhetünk magunknak egy-egy személyes telefont vagy emailt valamely barátunknak, ismerősünknek. Ám, ha minden alkalommal a Facebookon talál minket felettesünk a munkaidő alatt, abból semmi jó nem származhat számunkra.

9. Minimalizáljuk távolmaradásainkat a cég érdekében!

Ez nem azt jelenti, hogy egyáltalán ne menjünk szabadságra. Ám ha cégünk nehézségekkel küzd, mi viszont pont szabadságot terveztünk erre az időszakra, értékelni fogják, ha elhalasztjuk azt és kisegítjük vállalatunkat a bajban.

10. Folyamatosan tájékoztassuk főnökünket elért eredményeinkről!

Túlórázunk, kisegítünk másokat és briliánsnál briliánsabb ötleteket agyalunk ki, ám mit sem ér mindez, ha főnökünk semmit sem tud róluk. Fontos, hogy folyamatosan tájékoztassuk főnökünket elért eredményeinkről és mutassuk be neki legjobb ötleteinket. munkavállaló főnök pénz fizetés recesszió